انگلیسی برای اهداف ویژه
بررسی فرسودگی شغلی معلمان ایرانی و تغییرات آن در رابطه با ویژگی های جمعیتی و سازمانی آنها

اغول گل نظری؛ محمدرضا عطائی؛ پرویز بیرجندی

دوره 9، شماره 1 ، تیر 1399، ، صفحه 93-116

https://doi.org/10.22054/ilt.2019.44381.405

چکیده
  تدریس دروس انگلیسی با اهداف ویژه دانشگاهی برای اساتید زبان تخصصی بسیار دشوار می باشد و آنها را با چالشهای آموزشی و اجرایی متعددی روبرو می سازد. این مطالعه میزان فرسودگی شغلی اساتید زبان تخصصی دانشگاهی و تفاوتهای ان بین اساتید زبان تخصصی با ویژگی های جمعیت شناختی و سازمانی مختلف را بررسی می نماید. به همین منظور، نسخه فارسی پرسشنامه ...  بیشتر

بررسی فراگفتمانی موضع نویسنده در گذشت زمان و رشته های مختلف: مطالعه تطبیقی مقالات پژوهشی انگلیسی

عصمت بابایی؛ محمودرضا عطایی؛ ولی محمدی

دوره 5، شماره 1 ، تیر 1395، ، صفحه 106-83

https://doi.org/10.22054/ilt.2016.7727

چکیده
  تحقیقات در مورد نگارش آکادمیک نشان داده است که نویسندگان تمایل زیادی دارند تا به صورت تعاملی یافته­های علمی خود را با خوانندگان خود درمیان بگذارند. در انجام این کار، نویسندگان بایستی موضع خود را هنگام نوشتن مقالات علمی مشخص کنند. این برهم­کنش که توسط هایلند پیشنهاد شده است دارای دو بعد موضع نویسنده و تعامل است. مطالعه­ حاضر با ...  بیشتر